Forum || Geld verdienen via Internet forum index Forum || Geld verdienen via Internet
Forum over geld verdienen via internet

HelpHelp   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Domeinen parkeren en geld verdienen

Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Forum || Geld verdienen via Internet forum index -> Website
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
janc63

BerichtGeplaatst: vr jul 30, 2010 11:28 pm    Onderwerp: Domeinen parkeren en geld verdienen Reageer met quote

Bij puur toeval kwam ik op één van mijn speurtochten een reactie op een forum tegen dat ging over geld verdienen met je domein(en) door deze te parkeren en er geld mee te verdienen. ( Parked Domains)

Nu is het zo dat ik de term al wel was tegengekomen maar ik had er me nog nooit in verdiept en wist ook niet goed wat het dan precies in hield. Hoe kon je nu met een geparkeerd domein geld verdienen?

Door dat bericht ben ik verder gaan zoeken. In die specifieke reactie werd een site genoemd die, zoals later zou blijken als marktleider bekend staat op het gebied van handel in domeinen via bijvoorbeeld koop/verkoop maar ook via de mogelijkheid om via hen domeinen te laten parkeren en er dus geld mee te verdienen.

De site die ik bedoel ( en dit wordt géén affiliate link) is

SEDDO

Je kan er straks als je wilt een kijkje nemen.

Maar eerst en vooral een stukje uitleg:

Wat zijn geparkeerde domeinen?

Als je zo iemand bent als ik zal je in de loop van de tijd wellicht meerdere domeinnamen hebben geregistreerd omdat je dat op een bepaald moment nodig had of handig vond. Waarschijnlijk echter zal je na verloop van tijd niet alle domeinen ook effectief gebruiken.

Eén van de opties is dan om je domeinregistratie te laten verlopen.
Een andere optie is echter om het domein te parkeren.

Parkeren houdt in dat je eigenlijk aan een site zoals SEDO toestemming verleend om een soort advertentiepagina te koppelen aan jouw niet geruikte domein. Ik geef je dadelijk wat voorbeelden. Je zal zo'n site zeker al zijn tegengekomen.

Hierbij twee domeinen die ikzelf geparkeerd heb:

http://www.tweelingzielen.eu
http://www.hyiplist.be

Als iemand nu naar zo'n site gaat door die naam in de adresbalk te typen komt ie op de pagina terecht die, in dit geval door SEDO is geleverd.

Vanuit mijn account bij de respectievelijke bedrijven waar ik ooit deze namen heb geregistreerd heb ik een speciale forward ingesteld naar de SEDO site.

Iedere keer nu als iemand op een advertentie klikt op zo'n pagina zal ik dus, net zoals met Google Adsense, geld verdienen.

Ik was eigenlijk zo verrast door deze verdienmogelijkheid dat ik dit toch graag hier op het forum even wilde voorleggen. Het kan zijn dat velen van jullie dit al wisten, maar voor mij was het toch vrij nieuw.

Wanneer je dus meerdere domeinen geregistreerd hebt en je deze niet (meer) gebruikt kan je dus van deze optie gebruik maken.

Wanneer is het handig om dat te doen?

Stel: je hebt een website die de nodige bezoekers trekt maar om één of andere reden wil je deze niet voortzetten ( omdat er teveel tijd in gaat zitten bijvoorbeeld), dan kan je dus het domein zoals boven omschreven parkeren. Aangezien er toch dagelijks bezoekers komen is de kans groot dat ze wel ergens op zullen klikken.

Zo blijft je domein je eigendom en brengt deze, al gebruik je deze niet meer zelf, toch geld op.

Bij SEDO kan je ook domeinen verkopen en aankopen.

Je kan bijvoorbeeld op zoek gaan naar verlopen domeinen waar nog verkeer naartoe komt, deze opkopen en ze vervolgens parkeren. Dit laatste is iets wat ik zelf nog verder moet uitzoeken maar schijnt een erg lucratieve handel te zijn.

Ik ga dit in elk geval nog verder uitzoeken.

Hier nogmaals mijn voorbeelden:
http://www.tweelingzielen.eu
http://www.hyiplist.be

En hier de link naar SEDO

SEDDO
Naar boven
Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Dit forum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Forum || Geld verdienen via Internet forum index -> Website Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: